FAQ

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA

Trening odbywa się tam gdzie znajdziemy kort, na chwilę obecną nie jestem związany z żadnym klubem tenisowym w Rzeszowie, dlatego też tam gdzie znajdziemy wolny kort możemy trenować.

Na pierwszy trening przede wszystkim musisz zabrać chęci! To mi w zupełności wystarczy a poza tym warto mieć strój i obuwie sportowe, co do reszty sprzętu, czyli rakiety, naciągu itp opowiem Ci wszystko dokładnie na pierwszym treningu.

Prowadzę zarówno indywidualne treningi jak i grupowe, na początek przygody polecam treningi indywidualnie, gdzie w pełni możemy skupić się na jednej osobie oraz wypracowaniu  poprawnej techniki, z czasem gdy Twoja gra wejdzie na wyższy poziom polecam treningi grupowe, każdy z tenisistów ma inny styl gry. Warto zmieniać sparing partnerów, dzięki czemu jesteśmy w stanie dostosowywać naszą strategię do różnych rodzajów przeciwnika oraz poczuć ducha rywalizacji, nie tylko w grze z trenerem.

Im wcześniej tym lepiej, nie ma ograniczeń, dostosowuje treningi do poziomu i rozwoju dziecka. 5-6 latki zaczynają od ćwiczeń głównie ruchowych, koordynacyjnych, zabawy z piłką wraz z wiekiem dodajemy stopniowo ćwiczenia z rakietą i przechodzimy już do gry na zmniejszonym korcie. Dzięki systemowi Tenis10 i specjalistycznym piłkom z mniejszym ciśnieniem, dzięki już w bardzo młodym wieku są w stanie utrzymać wymianę na korcie tenisowym.

Tenis ziemny i regularne treningi mają wiele zalet dla zdrowia takich jak:

Rozwijamy swoją koordynację ruchową oraz co za tym idzie poprawiamy swoją sylwetkę, tenis angażuję wszsystkie partie mięsni, po treningu dowiesz się o mięśniach o których wcześniej nie miałeś/aś pojęcia. 

Rozwój intelektualny, na korcie strona mentalna odgrywa równie ważną rolę co strona fizyczna, tenis uczy taktycznego myślenia, szybkiej oceny sytuacji oraz wymaga nieustannego skupienia.

Jak każdy sport kształtuje nasz charakter. Nie od dziś wiadomo że sport uczy wytrwałości, stanowczości oraz ogólnie podnosi samooceną, dzięki czemu jesteśmy bardziej odporni na popadanie w choroby XXI jakim są depresje czy stany lękowe

Ogólna poprawa zdrowia. regularny trening każdego sportu a w szczególności tenisa ziemnego pozytywnie wpływa na pracę płuc, poprawne krążenie oraz  zmniejsza ryzyko cukrzycy czy zawałów serca.

Naciąg w rakiecie tenisowej jest równie ważny co sama rakieta, w rzeczywistości naciąg jest jedyną częścią rakiety która spotyka się z piłką, nadaje jej siły i rotacji. Dlatego jego dobór jest niezwykle ważny. Kiedy zmieniamy naciąg?

W dwóch przypadkach:

1) jeżeli podczas gry pod wpływem mocnego uderzenia struna bądź struny po prostu pękną

2) naciąg traci swoje pierwotne naprężenie UWAGA! co nie jest jednoznaczne z wymianą naciągu ponieważ taką rakietą można dalej grać jednak zaawansowani zawodnicy są w stanie wyczuć że odejście piłki z rakiety nie jest już takie jak na początku, wraz z utratą naprężenia naciągu spada kontrola natomiast wzrasta siła uderzenia, dlatego gdy Twoja technika kontrola i czucie piłki są na tyle wysokie że odczuwasz utratę naprężenia, warto pomyśleć nad wciągnięciem świeżej struny.

Owijka tenisowa, nieodłączny element rakiety do tenisa, to owijka powinna zapewniać komfort w trzymaniu rakiety, zapobiegać wyślizgiwaniu się oraz przeciwdziałać powstawaniu odcisków.

Kiedy zmieniamy owijkę tenisową? Jest to bardzo indywidualna kwestia, i zależy od wielu czynników takich jak uchwyt  czy stopień potliwości danej osoby. Jednak najpewniejszym sygnałem do wymiany owijki będzie wyślizgiwanie/przekręcanie się rączki podczas uderzeń.

Przy tak dokładnym sporcie jakim jest tenis ziemny każde choćby najmniejsze prześlizgnięcie rączki podczas uderzenia może skutkować niepoprawnym zagraniem.

O tym jak zmienić owijkę tenisową opowiadam tutaj: video

Czas potrzebny na opanowanie podstaw gry tenisa ziemnego jest bardzo zróżnicowany, wynika to głównie z indywidualnych predyspozycji, niektórzy łapią to szybciej niektórzy wolniej. Tenis wymaga od nas sprawności fizycznej w aspektach takich jak szybkość wytrzymałość, koordynacja, dynamika, refleks, szybka ocena sytuacji, antycypacja.

Jak widzimy jest wiele składowych które mają wpływ na opanowanie gry w tenisa jednak każdy z wymienionych jest czymś nad czym można pracować i rozwijać.
Z mojego doświadczenia i wielu wyszkolonych tenisistów, mogę pozwolić sobie na stwierdzenie: Aby opanować grę w tenisa i móc czerpać z niej radość, a nie tylko chodzić za piłkami na korcie potrzeba nam na to dwóch treningów w tygodniu po 1h przez pół roku.

Scroll to Top